BBM3410/18 : Twitter

Assalamualaikum dan Hye semua...

Kali ne saya nak cerita sedikit tentang akaun Twitter.. Apa tu Twitter? Ada yang langsung tak pernah dengar ke? Ke pernah dengar tapi tak pernah terdetik hati nak install? Hehe

Apa yang saya tahu, Twitter ne merupakan salah satu media sosial seperti Facebook, instagram dan lainnya.. kebanyakan yang guna Twitter tu artis-artis terkenal tak kira artis Malaysia ke ataupun luar negara. Bagi saya aplikasi Twitter ne jurang komunikasinya agak tertutup sedikit. Berbeza dengan Facebook atau Instagram dan lainnya.

Saya ne boleh dikatakan bukanlah baru pertama kali guna Twitter ne. Sebelum ne saya pernah install dan guna sehari jak terus uninstall.. 😂 sebabnya tak selesa dengan ruangan pos atau status Twitter 😅. Tapi sekarang saya wajib install balik demi tugasan dari Prof. Tugasan Twitter ne hanya perlu Tweet sekali dalam seminggu dan Retweet. Lepas tu, screenshot gambar sebagai bukti.

Akaun Twitter saya,
 follow jangan tak follow🤗








Ok, tu adalah bukti saya Retweet dan Retweet with comment. 🤗


Terima kasih singgah jenguk blog saya🌸



No comments: