BBM3410/18 : Tenangnya di Masjid Putrajaya

Assalamualaikum dan Hye semuaa...

Hari ne saya nak cerita sedikit tentang pengalaman ke Masjid Putrajaya.. sebenarnya tujuan ke sana adalah untuk buat tugasan Bahasa Arab bersama empat orang sahabat seperjuangan yang ambil Bahasa Arab peringkat 2 semester akhir ne.. tapi tanpa dirancang, empat orang sahabat yang tak ambil subjek tu mau ikut sekali.. Jadi, kami bercadang untuk sewa kereta ke sana.. alhamdulillah, kami dapat sewa kereta Alza dan dipandu oleh sahabat saya Hawa Ifa Muslimah namanya (Bukan nama sebenar) hehehe

Perjalanan dari Fakulti ke Masjid Putrajaya mengambil masa lebih kurang satu jam jugalah (lama sebab tak tahu jalan) hehe.. Masa tu memang kami pusing-pusing jak di kawasan Putrajaya sebabbya nak cari jalan ke masjid Putrajaya.. tak jumpa-jumpa.. Dah nak dekat sejam barulah kami dapat hidayah ๐Ÿ˜‚ (Petunjuk)

Sampai di sana, wah๐Ÿ˜ cantiknya Masjid Putrajaya.. sebenarnya saya terlalu excited tengok masjid tu bukan sebab pertama kali jejak kaki ke sana, tapi sebab rasa tenang jak tengok masjid tu.. lebih-lebih lagi waktu pagi.. memang jelas lah warna merah jambu masjid tu.. sebelum ne pernah pergi waktu malam jak.. ๐Ÿ‘€ huhu

Ok, Lepas tu saya dan kawan-kawan masuk ke dalam masjid terus bergambar... Masa tu ramai sangat warga asing masuk dalam masjid untuk bergambar.. baru mereka tahu tempat yang paling cantik di Malaysia ne adalah Masjid ๐Ÿ˜๐Ÿ˜‡ Masya'Allah

Akhirnya, kami mengambil gambar dan berjalan-jalan sekitar masjid sehingga puas.. ok nak tengok tak gambar-gambar kami gadis melayu ne.. hehe






Haaa... Macam mana? Cantikkan? Eh jap.. mana satu cantik? Saya ke awakk? ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ (Gurau)  rasanya kalau tak gurau pun dua-dua tak cantik.. sebabnya yang paling cantik di tempat tu adalah M.A.S.J.I.D ๐Ÿ˜๐Ÿ˜‡

Ok, tu jak yang dapat saya kongsikan..panjang cerita sebenarnya ne, tapi saya rasa cukup sampai di sini.. nantikan sambungan cerita saya pada minggu hadapan.. Jumpa lagi๐Ÿ˜˜

Terima kasih sudi
baca... ๐ŸŒธ 

No comments: