BBM3410/18 : Proses buat Kalender

Assalamualaikum.. Hye semuaa...

Minggu ne awak semuaa buat apa?
Sibuk tak?

Kalau saya jangan tanya laa.. semester akhir ne memang sibuk sangatlah. Bukan juga sebab subjek ne, tapi semester ne saya ambil jam kredit yang banyak jugalah berbanding kawan-kawan yang lain.. tapi apa-apa tugasan yang dibagi kena #Redha ๐Ÿ˜‡

Baiklah.. kembali pada tajuk utama pos Kali ne, saya nak bagitahu kuliah pada minggu ne #Tiada... Yeayyhh๐Ÿ˜‚

Tapi macam biasalah, tugasan wajib ada seperti biasa.. hehe.. baru ingat nak tarik nafas dulu kan tapi tak jadi.. hahaha.. sabar jak lah.. Minggu ne Prof bagi tugasan yang lebih menarik tapi agak kalut jugalah.. sebabnya hari ini banyak tugasan yang kena siapkan.. tapi tak apa, tugasan kali ini lebih menarik sebab saya kena rakam video yang ada diri Saya sendiri untuk tunjuk proses membuat kalender 2019.. sepanjang kelas Amali sebelum ne, saya telah buat kalender bulan Januari hingga bulan Ogos. Dan sekarang saya nak tunjukkan proses membuat kalender bulan September..

Video dibawah ne adalah proses membuat kalender bulan September yang cukup mudah hanya dengan menggunakan Adobe Photoshop jak..

Sebelum mainkan video tu, pastikan awak-awak semuaa tutup mata 2 saat, sebabnya saya malu๐Ÿ™ˆ  hahaha

Ok



Tutup ๐Ÿ‘€ dulu ya...



Saya kira


1...


2...


Ok. Buka ๐Ÿ‘€




Tarik nafas dulu... Hembuss ๐Ÿ’จ



Ok.. boleh tekan sekarang



Ok tak? Maaflah kalau ada tersilap kata dan ada dialek Sabah.. hehe. Memang susahlah nak cakap bahasa melayu standard penuh secara lisan.. 

Ok.. selamat membaca dan menonton.. Terima kasih ๐Ÿ˜Š




No comments: