BBM3410/18 : UJIAN YANG MENCABAR

Assalamualaikum.. hyee..

Apa khabar semua? amacam minggu ne? Sihat??

Kali ne saya nak cerita apa yang berlaku pada minggu ne..

Bagi saya minggu ne adalah salah satu minggu yang penuh dengan ujian.. ujian apa tu?
ujian hidup awakkk.. hee (sengih).. minggu ne macam-macam ujian yang saya hadapi... ujian yang sangat mencabar.. sebabnya ujian minggu ne menguji tahap keimanan, ketakwaan dan kesabaran saya... cehh! hehe

Betul la apa yang akak-akak senior cakap sebelum ne, semester akhir ne memang kena sedia dari segi fizikal dan mental.. kena kuat! Yaa kena kuat.. semangat tu kena sentiasa ada.. sebabnya tanpa semangat, memang rebahlah jawabnyaa...

Nak ceritanya minggu ne banyak sangat ujian dan tugasan.. Biasalah kan? lagi seminggu jak lagi nak cuti pertengahan semester.. memang semua tugasan kena la disiapkan minggu ne dan ujian bagi subjek-subjek minor dan bahasa arab.. lepas tu nak siapkan PITA lagi... Maklumlah semester ne jadual saya agak padatlah kalau dibandingkan dengan jadual semester sebelum ne, boleh rehat-rehatkan otak lagi.. hehe.. Tapi semester ne memang mencabar betul.. ujian... ujian.. apapun kena redha kan? Allah tahu saya mampu, kalau tak Allah tak kan bagi ujian hidup yang mencabar semester ne.. Bersangka baik... Allah sayang saya, juga kita semuaa...



Apapun ingat perkataan ne " REDHA"




Hadapi ujian dengan tenang, Allah pasti tambah Sayang...


No comments: