BBM3410 : VIDEO ONE SHOT

Assalamualaikum dan hye semuaa

kali ne saya nak kongsikan tentang pengalaman saya sepanjang buat video one shot.  bagi saya video one shot ne adalah video yang paling mudah untuk dibuat. sebabnya, semua kena menari. jadi saya tak rasa malu untuk tunjukkan bakat yang terpendam selama ne. hahaha

ohh yaa, tahu tak apa tu video one shot?

video one shot ne ada tiga iaitu one shot one layer, one shot two layer dan one shot three layer. video one shot merupakan video yang dirakam di satu tempat sahaja iaitu kamera tetap pada kedudukan yang sama.

video one shot one layer
- video yang ada satu layer sahaja.
- dalam video tu penyanyi kena ada mimik (gerakan bibir tanpa suara)
- semua kena menari dan menyanyi
- contohnya, video shinta Gila (Rakaman kumpulan kami)

video one shot two layer
- video ada 2 layer
- ada dua situasi
- bahagian belakang tidak boleh ada yang bergerak nanti dikira layer
- kamera kedudukan yang sama
- contohnya, video lagu Terima kasih cikgu.

video one shot three layer
- merangkumi video one layer dan two layer
- situasi yang lebih daripada 2 layer
- ada situasi lain berlaku dibelakang tanpa dirancang
- kamera juga kedudukan yang sama
- contohnya, video wajah-jacklyn Victor

Ketiga-tiga video one shot tu saya dan ahli kumpulan yang lain berjaya hasilkan dengan baik.

No comments: